Jongeren

"Ieder kind met plezier in beweging."

- Kinderfysiotherapie Heerde

Wij zijn elke werkdag open. Vandaag:

Gesloten

Contactgegevens

U kunt ons bereiken op 0578-696363 of mail naar [email protected]

Kinderen en jongeren verschillen op veel vlakken van volwassenen. Een belangrijk verschil is dat ze nog in de groei zijn. Er zijn verschillende klachten die in de kinderleeftijd kunnen ontstaan en samen lijken te hangen met de groei. Ook zien we bij jongeren steeds vaker problemen in houding met pijnklachten als gevolg.
Binnen Fysiotherapeutisch Centrum werkt de kinderfysiotherapeut juist bij deze groep nauw samen met de kindermanueel therapeut, algemeen fysiotherapeut en sportfysiotherapeut (i.o.) om tot de beste behandeling te komen. Trainen in een kleine groep met leeftijdsgenoten behoort vaak tot de mogelijkheden.

• Hoofdpijn en/of houdingsproblematiek
  • Orthopedisch klachten, zoals rugklachten, hypermobiliteit, scoliose, beenlengte verschil, fracturen
  • (Sport)blessures of overbelastingsklachten zoals jonge meisjes knie, patello femoraal pijn syndroom, Osgood Schlatter, Morbus Sever, enkel- en knieband letsels, rugklachten of spierblessures
  • Ademhalingsproblemen zoals astma, hyperventilatie, Cystic fibrose
  • SOLK (Somatisch Onvoldoende verklaarde Lichamelijke Klachten)
  • Jeugdreuma
  • Neurologische problemen zoals spasticiteit, Erbse parese, motorische problemen bij epilepsie

"Ieder kind met plezier in beweging."

- Kinderfysiotherapie Heerde

Wij zijn elke werkdag open. Vandaag:

Gesloten

Contactgegevens